ÇALIŞAN ANNENİN YAŞADIĞI SORUNLAR

Bu yazımda çalışan annelerin yaşadığı sorunları dile getireceğim belkide çözüm amaçlı birkaç öneride sunabilirim.Çalışan anne neye hangi sıra ile ne kadar süre zaman ayıracağını kestiremez.Ne kadar planlarsa planlasın mutlaka bir aksilik olur.Bu düşündüğüm şeyler yardım alamayan anneler için geçerli.
Eve geldiğinde çalışan anne ilk önce düşünür yemek mi hazırlayım, ortalığımı toparlayım, gözlerimin taaa içine bakan çocuğumlamı ilgileneyim yoksa eşimin yanındamı olayım. İnsan eve geldiğinde ilk önce günün yorgunluğunu üzerinden atsınki çocuğuyla eşiyle güzel paylaşımlarda bulunsun.BU ÇOK ZOR.Çünkü bir yerde sizi bütün gün beklemiş meraklı gözlerle size bakan muhtemelende bu yüzden huzursuzluk yaratan bir çocuğunuz bir yanda da işinden yorgun gelmiş ve aç olan bir eşiniz var bunun yanında da evin işleri... Biz genellikle yemeğimizi annemde yiyoruz (Allah Razı Olsun ondan) ama evde yiyeceğimiz zamanda kızım genellikle huzursuzluk yaratır ihtiyaçlarını karşılarım önce sonra babasının ilgilenmesini isterim ki ben yemeği hazırlayım kızımda genellikle benim yanıma gelir ve masanın yanına gelip otur otur der ve onun oturturum ve benimle sohbet etmeye başlar tabi çince bende anlamış gibi aaa öylemi der dinlediğimi gösteririm bir yandanda yemeği hazırlarım bundan çok mutlu olduğunu görmek beni sevindirir eğer oturmak istemezse bütün tencereleri indirir bende ona kaşık veririm sende yemek hazırla derim bu süreyi öyle geçiririz.Mutfak masasında oturmayı çok sevdiğinden sorun yaşamayız. Yemeğimizi yeriz sonra kızımla ilgilenirim tabi babasıyla beraber ama kızım erken yatmak istediğinden çok vakit geçiremeyiz..20.30-21.00 gibi yatar ve bende ondan sonra işlerime dalarım.Benim çözümüm kısacası:) yaptığım işlere kızımıda ortak etmek oda bundan çok hoşnut bende ...
Çocuğa ayrılan zamanı iyi değerlendirememekten kaynaklanan suçluluk duygusu oluşur.Yapılan birçok araştırmaya göre çalışan annenin çocuğuna ayırdığı zamanda yaptıkları aktiviteler daha verimli olduğu kanıtlanmıştır.Önemli olan çocuğunuzla birlikteyken süreyi değil bu süreyi nasıl geçireceğiniz önemlidir.Bu araştırmayı yaptıktan sonra içim oldukça rahatlamıştı yalnızca yapmam gereken kızımla beraberken çok iyi vakit geçirmekti.Kızım o vakitte ne yapmak istiyorsa onu yapıyorum.Bu yazdıklarım her zaman için aynı değil tabi bazen aksayan zamanlarda oluyor ama en azından şunu biliyorum çocuğum benimle mutlu ve ben onu mutlu edebiliyorum.

    0 yorum:

    Yorum Gönder