ACELE:)) İZMİR KÖFTE

Çok güzel bir sunum olmadı çünkü acelem vardı ve yemek başkasına gidicekti.Artık idare edicez bu resimle....Göz kararı yapıyorum ben bu yemeği o yüzden sadece kullandığım malzemelerin isimlerini yazdım...benim kurtarıcı yemeklerimden biridir...

Malzemeler:
Dana Kıyma
Soğan
Domates
Patates
Domates Salçası
Bayat Ekmek
Yumurta
Karabiber
Kimyon
Kırmızı biber
Kızartma Yağı
Tuz
Sarımsak
Yapılışı:Köfteyi yapıyoruz yukardaki malzemelerle köfteye parmak şeklini veriyoruz .patatesleri elma dilimleri şeklinde doğruyoruz ilk olarak patatesleri kızartıyoruz hafif pembeleşinceye kadar aldığımız patatesleri pişirceğimiz tencereye koyuyoruz daha sonra ben üstüne yeşil biberde koyuyorum onuda çok az kızartıyorum daha sonrada köfteleri kızartıyoruz ama fazla yakmadan onuda tencereye ekliyoruz ayrı bir kapta suda salçayı iyice eritip içine tuz koyuyoruz isterseniz dövülmüş sarımsakta ekleyebilirsiniz bir taşım kaynatıyoruz tenceremizin yarısına kadar salçalı suyu koyuyoruz üzerine biberleri ve dilimlenmiş domatesleride yerleştiriyoruz ağzını kapatıp domatesler pişene kadar pişiriyoruz..Afiyet bal şeker olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder