SELENYUM MİNARELİ

FAYDALARI
-Güçlü bir antioksidandır.Kandaki selenyum oranı ile diğer antioksidanların yetersiz olması belin daha kalın olmasının nedenlerindendir. Selenyum bir çok yiyecekte bulunuyor. Eğer günde 55 mcg alınması önerilmişse, yiyeceklerden ne kadar alındığını tahmin etmek zor olabilir. Bu nedenle selenyum içeren vitaminlerden alabilir veya selenyum içerikli bir beslenme programı uygulayabilirsiniz
-Bağışıklık sistemini güçlendirir.
-Kanser riskini azaltır.
-Hücreleri korur ve yaşlanmayı geciktirir.
-Kalp ve damar sağlığının korunmasına yardımcı olur.
-Üreme sağlığında rol oynar.
-Vücüttaki zehirli maddelerin zararlı etkilerini azaltır ve vücuttan atılmasını sağlar.
-Karaciğerin faaliyetlerini düzenli olarak sürdürmesine yardımcı olur.

SELENYUM EKSİKLİĞİ SONUCUNDA
-Ciddi kas zayıflıklarına
-Kalp ve damar sağlığında bozulmalara
-Çocuklarda gelişimin yavaşlamısına
-Göz sağlığında olumsuzluklara
-Erken yaşlanmaya
-Sinir sistemi bozukluklarına
-Zeka geriliğine

FAZLA ALIMIDA ZARAR
-Sindirim sistemi bozukluklarına
-Saç,tırnak ve diş kaybına
-Çeşitli deri,omirilik ve kemik iliği hastalıklarına
-Ateşe neden olmaktadır.

HANGİ BESİNLERDE YER ALIR
Arpa,buğday gibi tahıllar,deniz ürünleri,et,karaciğer,pekmez,süt ve süt ürünleri,yumurta,tereyağı,mantar,soğan,lahana,brokoli,tavuk eti

GÜNLÜK SELENYUM İHTİYACI
Yetişkinlerde 80-100 mg arası
Hamilelerde ve emziren annelerde 200 mg 'a kadar çıkabilir.

-

2 yorum:

Eylem dedi ki...

tatlım benim oglum baya çok süt içiyor acaba yazdıgın zararları oluşurmu ki

gullesu dedi ki...

eylemcim sana yardımcı olsun diye bir link ekledim siteme ordan görebilirsin bu konuda bana çok yardımcı oluyor

Yorum Gönder