LEZİZ BİR ÇAY İÇİN DEMLEME NASIL YAPILMALI?

MALUM RİZEDEYİM YANİ ÇAYIN BAŞKENTİNDEYİM. ÇAY NASIL İYİ DEMLENİR SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTEDİM.

  • İLK OLARAK ÇAYIN RUTUBET ALMAYACAK ŞEKİLDE SAKLANMASI GEREKİR.
  • KURU ÇAYIN DEMLİKTE BEKLETİLEREK DEMLENMEMESİ ÇAYIN İÇİNE BİRAZ SU EKLENİP ALTINDA Kİ SU KAYNADIĞI ANDA DEMLİĞE SU EKLENMESİ GEREKİR.
  • YAKLAŞIK 20 DK DEMLENMELİDİR.
  • EN İYİ ÇAY PORSELEN DEMLİKTE DEMLENEN ÇAYDIR.(ÇAY DEMLENDİKTEN SONRA SUYUNU PORSELEN DEMLİĞE AKTARIRSANIZ SONRASINDA ÇAYINIZ ACI BİR TAT ALMAYACAKTIR.)
  • DEMLİĞİN AĞZI ALÜMİNYUM FOLYO İLE KAPATILMALIDIR.
  • ÇAY DEMLENİRKEN SALLANMAMALIDIR.
  • KAYNATILIP SOĞUTULMUŞ SUYU TEKRAR KAYNATARAK ÇAYI DEMLEMEYİN.
  • BİRDE BİR YERDE OKUMUŞTUM.(NERDE OKUDUĞUMU HATIRLAMIYORUM.)ÇAYIN 2 DAKİKA DEMLENİP İÇİLMESİ UYKUSUZLUK ,5 DK DEMLENİP İÇİLMESİ SAKİNLEŞTİRME ETKİSİ YAPAR DİYE YAZILMIŞTI.

AFİYET BAL ŞEKER OLSUN:)))

5 yorum:

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Çok güzel bir paylaşımdı teşekkürler.
Sevgiler

Gül dedi ki...

bloxoo ya yazdiginiz guzel yorum icin tesekkurler..
ben de tam da simdi eve gelip mis gibi cayimikoydum ve bilgisayarımın basina oturmustum ki yaziizi okudum..
benim gibi bir caykolik icin cok yararlı oldu. tesekkurler..

Pembe Tatlar dedi ki...

Gerçekten önemli bilgiler özelliklede tiryakiler için....
Bişmadiğim şeyler var öğrenmem iyi oldu paylaştığın için tşkrlr..
mutlu hafta sonları:)

Butikpartim dedi ki...

Ne kadar ilginç,bazılarını hiç bilmiyordum.Paylaşım için teşekkürler..

gullesu dedi ki...

teşekkür ederim yorumlarınız için.:))))

Yorum Gönder